Livros
DOI:
https://doi.org/10.24883/IberoamericanIC.v6i4.220Keywords:
Inteligência Competitiva, Competitividade, inovação, informação, GestãoAbstract
Tesarac – O livro da Inteligência Competitiva
(Lançamento – edição digital)
Alfredo Passos e Teresa Ferreira estão lançando TESARAC – O Livro da Inteligência Competitiva, pela Livrus Negócios Editoriais.
NÚMERO DE PÁGINAS: 256
ANO:2016
ISBN:978-85-8360-242-2
Primeira parte: Texto escrito em Português dos Açores
Segunda parte: Texto escrito em Português do Brasil
Sinopse
A palavra “Tesarac” foi um neologismo criado pelo escritor Sheldon Allan “Shel” Silverstein.
Sheldon, nasceu em 1930 e faleceu em 1999. Natural de Chicago (Estados Unidos da América).
“Tesarac” passou a representar uma espécie de “parto histórico” um momento de devir (do latim devenire, chegar) que permite o nascimento de novos paradigmas – sociais, culturais e econômicos.
Enquanto o “Tesarac” está ocorrendo, a sociedade mergulha no caos e na confusão, até que uma nova ordem a recomponha.
A palavra foi incorporada ao livro “The Guru Guide to Marketing: A Concise Guide to the Best Ideas from Today’s Top Marketers”, dos autores Joseph H. Boyett e Jimmie T. Boyett, 2002.
O conceito como parte do título deste livro pretende representar a consciência de estarmos a vivenciar um momento de grandes mutações quer ao nível da ordem fenomênica quer ao nível da ordem mais profunda do homem enquanto “Ser – Sujeito”. Trata-se de um estado de embriaguez que concilia, ao mesmo tempo, o que existe e o que ainda não existe de uma forma nítida e está em estado evoluível.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. Authors who publish in this journal agree to the following terms: the author(s) authorize(s) the publication of the text in the journal;
2. The author(s) ensure(s) that the contribution is original and unpublished and that it is not in the process of evaluation by another journal;
3. The journal is not responsible for the views, ideas and concepts presented in articles, and these are the sole responsibility of the author(s);
4. The publishers reserve the right to make textual adjustments and adapt texts to meet with publication standards.
5. Authors retain copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Atribuição NãoComercial 4.0 internacional, which allows the work to be shared with recognized authorship and initial publication in this journal.
6. Authors are allowed to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with recognition of authorship and initial publication in this journal.
7. Authors are allowed and are encouraged to publish and distribute their work online (e.g. in institutional repositories or on a personal web page) at any point before or during the editorial process, as this can generate positive effects, as well as increase the impact and citations of the published work (see the effect of Free Access) at http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html
• 8. Authors are able to use ORCID is a system of identification for authors. An ORCID identifier is unique to an individual and acts as a persistent digital identifier to ensure that authors (particularly those with relatively common names) can be distinguished and their work properly attributed.